Jobbigt idag

Idag vaknade jag med ångest och känner mig sur och irriterad mest hela tiden. Massa tankar flyger runt i huvudet. Jag känner mig kall och har samtidigt ångest för det. Har nog alltid kännt mig kall eller vad man nu ska säga. Jag bryr mig otroligt mycket om andra människor m.m men i ett förhållande känner jag mig trängd och blir så irriterad och nästan lite skrämd/äcklad av att visa mig känslosam eller nåt som hör förhållandet till. Såsom en enkel puss eller kram är liksom för mig inget som gör mig gott. Jag känner mig mest förvirrad just nu. Kanske inte ska vara med någon alls om man känner så?? För inte sjutton kan man väl ha ett förhållande utan kramar och pussar och en massa närhet och sex. Eller jo visst kan man,. Men det är nog inte det jag vill heller riktigt. Vet inte vad som är fel med mig riktigt. Antingen har jag alltid varit för missnöjd med mitt liv och mina förhållanden eller så har det med min uppväxt att göra. Psykologen ska ju låta mig göra massa utredningar och se om dom kan komma fram till vad jag har för bekymmer mera exakt. Min syster lider ju av Borderline, så är kanske inte helt omöjligt att jag har det jag med. Känner igen mig i det mesta faktiskt. Allt är svart eller vitt. Toppen eller helt värdelöst. Eller så kanske jag bara är missnöjd och bortskämd, vem vet? Alla dessa tankar och känslan jag får av vissa samtal eller viss närhet. All agression jag känner och att jag bara vill få vara ifred gör mig totalt förvirrad. Jag vill ge upp men samtidigt inte. Jag vill va lycklig men känner inte att jag förtjänar det nu. Det är i sådana fall en lång lång väg dit och hur man än gör så finns agressionerna där. Varför???

Usch nu ska jag försöka hmm göra nåt iallafall...



Kommentarer
Postat av: Linda

Du behöver inte känna dig ensam.. Precis så där kände jag när jag hade förhållande.. Jag vet fortfarande inte riktigt varför det är så, men jag antar och gissar på att det är att man inte har varit riktigt kär. Du är inte kall, kanske mer missnöjd och vem blir inte irriterad då? Och du förtjänar visst att vara lycklig! Ett tips från mig, var singel ett tag, det skulle nog göra gott :) Hade dom boken "Självkänsa nu" på bibblan? Kram

2008-12-11 @ 15:05:22
URL: http://lindastar.blogg.se/
Postat av: Johanna

vad jobbigt gumman inge kul alls med ångest men

finns här för dig ska du veta iallafall kram på dig

2008-12-11 @ 15:28:22
URL: http://scorpiongirl80.blogg.se/
Postat av: Peter

Hej, Printezzan. Du förtjänar visst att vara lycklig. Jag anser att det är din tur nu! Och självkänsla är precis vad du behöver, så du får veta att du bara är BÄST!!!

Kramar

2008-12-11 @ 16:43:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0