Är jag beroende av att skada mig själv??

Sitter och läser "Viktiga boken" från godisråtta till storlek 38, skriven av Charlotta Flinkenberg. Den är skriven på ett humoristiskt sätt och samtidigt lär man sig mycket av den. Började iallafall fundera på varför jag gör saker som jag innerst inne vet inte är bra för mig. Såsom att proppa i mig massa onyttig mat, ta massa piller, dricka alkohol trots att jag bara mår skit av det m.m m.m. Skulle kunna räkna upp säkert över 10 olika saker jag gör medvetet för att skada mig själv. Men som jag liksom inte kan hejdå. Och när jag gör nåt sånt idiotiskt såsom att bli beroende av mediciner eller äter och sen kräks så draddas ju liksom inte enbart jag själv. Det tänker jag dock inte på vid just dom tillfällena. Önskar att jag kunde lära mig att hantera alla dessa känslor jag får om att vilja göra skumma saker mot mig själv och mitt psyke. Min psykolog tror att jag kan ha Adhd men min syster har borderline och 95% av alla diagnoskriterier stämmer in på mig. Mer än nåt annat liksom. Får se hur allt kommer att gå. Bra hoppas jag iallafall! Denna dag vart tyvärr inte heller som jag hade tänkt mig men det kommer nog andra chanser för oss att umgås..Saknar dig vännen min!


http://www.youtube.com/v/1iskyNSbS7k&hl=sv&fs=1

Kommentarer
Postat av: Johanna

jo jag håller med om att man stoppar i sig för mycket onyttigheter kram

2008-12-13 @ 13:41:12
URL: http://scorpiongirl80.blogg,se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0